
Børn er ikke ludobrikker, vi flytter rundt med og kaster terninger og håber på det bedste.
De har brug for, at vi tager ansvar.
Vi skal hjælpe børn tidligt, ud fra deres individuelle behov, så vi forebygger, at problemer vokser sig større. Det handler ikke bare om at undgå udgifter på sigt – det handler om børn og unges liv, deres muligheder og deres trivsel.
Som kommunalpolitikere er det os, der har ansvaret for at skabe rammerne – ikke læreren, ikke pædagogen, ikke sagsbehandleren.
Det er os, der skal sikre, at daginstitutioner og skoler fungerer – og at fagpersonalet har de rette vilkår til at lykkes.
Undersøgelser viser, at al for få daginstitutioner leverer tilfredsstillende kvalitet. Det er ikke, fordi personalet ikke gør deres bedste – det er, fordi den politiske prioritering har svigtet.
Det må og skal vi tage alvorligt. For børnenes fremtid.
En stemme på socialdemokraterne, er en stemme på investeringer i vores børn og unge